Adatvagyon védelem
Mint azt Ön is tudja, az internetezés megannyi veszélyt rejt, napjainkban. Legfőképpen igaz ez céges környezetben. Védekezzen hatékonyan az illetéktelen behatolóktól, kezelje hatékonyan cégének adatait, kövesse nyomon hálózati forgalmát. Mi professzionális megoldást nyújtunk Önnek, így segítünk megvédeni felbecsülhetetlen értékkel bíró, pótolhatatlan céges adatait.
Az internetes társadalom veszélyes időket él napjainkban, elég egy rossz kattintás egy figyelmetlenül elolvasott szöveg és a vírus máris cégünk hálózatának épségét veszélyezteti. Nagy százalékban a helyi számítógépekre telepített vírusirtó is hatástalan ezekkel a fenyegetésekkel szemben, ezért javasoljuk mi a hardveres védelmet. Egy tűzfal még a hálózatba jutása előtt felismeri és elutasítja a fenyegetést jelentő tartalmakat így gyakorlatilag esélye sincs kárt tenni a céges adatvagyonban. Kollégáink több éves tapasztalattal rendelkeznek hardveres tűzfalak területén is, beállításukra és üzemeltetésükre nagy figyelmet fordítunk hiszen ez az eszköz választja el céges adatvagyonát az internetes kiberbűnözők játszóterétől. Az általunk telepített tűzfalak tudása és funkcionalitása licenszelés útján bővíthető, vírusirtó, tartalomszűrő és anti-spam szűrőként is üzemelhetnek. Tűzfalaink beüzemelése után drasztikus mértékben javulhat a hálózat és az internet elérésének sebessége is.
Bizonyos esetekben szükség lehet az internet sávszélességének menedzselésére is, ugyanis nem csak egy külső támadás okozhat lassulást a hálózati kapcsolatainkban hanem sok esetben egy a hálózatunkban üzemelő fertőzött gép is lehet oka. Tűzfal beállítások segítségével a rosszul működő gépek hálózati forgalma is kiszűrhető és nyomon követhető. Tartalomszűrő segítségével kizárható a dolgozók által kedvelt Közösségi hálózatok (facebook, twitter, instagram) és videó megosztók (Youtube, Videa) elérése is ezáltal lényegesen javítható az internet sebessége.
Tapasztalataink szerint a felhasználók nagyon kis százaléka fordít figyelmet az adatainak védelmére. Otthoni környezetben a legnagyobb ebből adódó kár a családi fényképek elvesztése, hiszen a többi rendszerint otthon tárolt adatok pótolhatók pl: filmek, zenék. Ez sajnos nem mondható el céges környezetben, hiszen az itt tárolt adatok nagyon kis százaléka az ami mentés rendszer nélkül pótolható lenne. Egy meghibásodott adattároló vagy egy zsaroló vírus könnyen eltüntetheti évek óta gyűjtött adatinkat. Cégünk több megoldást is kínál az adatvagyon védelmére. A mentés rendszereket mindig úgy alakítjuk ki, hogy akár egy természeti csapás (árvíz, villámkár) vagy tűz esetén is legyen mihez nyúljunk. Kollégáink mindenre kiterjedő mentés rendszert alakítanak ki és heti rendszerességgel ellenőrzik a mentési folyamatokat illetve a mentett adatállományok integritását.
Amennyiben Ön is úgy érzi, hogy adatai pótolhatatlanok és tart attól, hogy ezek elveszhetnek keresse fel kollégáinkat és kérjen ingyenes konzultációt ahol mérnökeink felmérik a jelenlegi adat tárolás technikai hátterét és ajánlásokat tesznek a mentés rendszer kialakítását illetően.
Távoli munkavégzés biztonságosan? Lehetséges!!!
Szakembereink segítségével megtervezzük az ügyfeleink részére legoptimálisabb méretű magán hálózati kapcsolatokat. A kialakított kapcsolatokat folyamatosan ellenőrizzük, felügyeljük az adatbiztonság és a probléma mentes működés érdekében. A virtuális magánhálózati kapcsolat interneten, vagy akár bérelt vonalon keresztül épül fel, teljes adatbiztonság mellett az SSL-es titkosításnak köszönhetően.
A VPN segítségével bizonyos dolgozók otthonról, vagy a világ bármely pontjáról, ahol van internetkapcsolat, úgy tudnak dolgozni mintha virtuálisan a saját irodájukban ülnének, és mindezt teljes adatbiztonság mellett. A VPN-en keresztül elérhetőek a rendszer szerverei, központi adattárolói, nyomtatói és egyéb hálózati eszközei. Így a távoli munkavégzéshez nincs szükség az adatok másolására, e-mailben való küldözgetésére, és az otthonról létrehozott adatállományok biztonságosan kerülnek tárolásra.
A rendszer kialakításánál minden dolgozó laptopjára, vagy számítógépére kollegáink bekonfigurálják a VPN kapcsolatot.
A VPN segítségével nem csak a dolgozók tudnak kapcsolódni a cég IT rendszereihez, hanem egy másik telephely, távoli irodaház, stb. gépei is. Ez esetben (jogosultságoktól függően) a telephely összes számítógépe eléri a központi szervereket, nyomtatókat.
Cégünk rendszergazda szakemberei által üzemeltett felhő alapú mentés szervereinken az év 365 napján minden körülmények között biztonságban tudhatja adatait.
Első lépéseként a mentési rendszer megtervezését végezzük el. A tervezési fázisban a vezetőséggel egyeztetve kiválasztjuk a mentésre szánt adatállományokat, átvizsgáljuk őket és kialakítjuk a mentési környezetet.
A második lépésben a mentés ütemezésének legmegfelelőbb időpontját állítjuk be. Az ütemezés helyes kiválasztása elengedhetetlen, mivel az adatok felhő alapú mentése jelentős internet sávszélesség lefoglaltsággal jár. A mentési adatokat rendszergazda szakembereink speciális szoftvereink segítségével részekre darabolva és ütemezetten töltik fel felhő adatmentő szervereinkre. A jól paraméterezett és ütemezett mentések ezt követően a háttérben futnak, hogy a lehető legkisebb mértékben zavarják az ön mindennapi munkavégzését.
Több lépcsős adatmentés = még nagyobb biztonság. A többlépcsős adatmentés a legbiztonságosabb adatmentés, ahol az adatok fizikailag és földrajzilag is elkülönülten tárolódnak.
Az adatokban naponta bekövetkezett változásokat, az új és a meglévő adatok közötti különbséget, azaz az adatbázisok növekedését is napi szinten ellenőrizzük és szinkronizáljuk. Elemi kár, tűz-, vízkár vagy betörés estén is az adatai teljes biztonságban vannak a felhő alapú szervereinken. Bekövetkezett katasztrófa esetén akár pár órán belül vissza tudjuk állítani az Ön cége tényleges szerverét az előző napi állapotba, beleértve a számlázásukat, az ügyviteli szoftvereiket, a komplett levelezésüket, minden dokumentumukkal, kimutatásaikkal és szerződéseikkel együtt.